Luchthavenoplossingen in Frankfurt
Toegangscontrole vanuit primion op de luchthaven van Frankfurt
Voor primion betekent dit het uitvoeren van installaties op de op twee na grootste luchthaven van Europa, vaak 's nachts. Elk jaar worden ongeveer 60 miljoen passagiers verwerkt. In de luchtvrachtsector is Frankfurt Airport zelfs de grootste van Europa en behoort het tot de top 10 van de wereld. Tot 1.000 expediteurs, vrachtmaatschappijen, vrachthandelaren en andere dienstverleners zijn er werkzaam.
De nieuwe toepassingen van primion bestrijken alle gebieden waar veiligheid een sleutelrol speelt. De processen zijn begrijpelijk, gebruiksvriendelijk en strikt. Vanaf het begin was 24u/7 beschikbaarheid van het personeel van de primion Service essentieel. Ze zijn hebben met de hoogste prioriteit toegang op afstand met de betreffende systemen.
Badgemanagementsysteem op de luchthaven
In 2008 werd een speciaal voor badgeprocessen op een Europese luchthaven ontwikkeld badgemanagementsysteem (AVS), een toegangscontrolesysteem, een werktijdregistratiesysteem en een speciaal voor de luchthaven ontwikkeld gate access system (GAS) geïnstalleerd.
Alle systemen zijn met elkaar verbonden. Er zijn tal van verschillende soorten ID-kaarten met individuele toegangsrechten. In het "Airport ID Card Service Center" worden de aanvragen geregistreerd in het ID Card Management System (AVS), worden veiligheidscontroles en trainingen geïnitieerd, worden toegangsrechten afgegeven en worden de ID-kaarten na goedkeuring geproduceerd en uitgegeven.
Oplossingen voor toegangscontrole op maat voor Fraport AG
Alle luchthaventerreinen binnen en buiten de gebouwen, op de taxibaan, aan de poorten en langs de omheining rond het terrein moeten 100% betrouwbaar beveiligd en vergrendeld zijn, of open en toegankelijk, conform het lastenboek. primion heeft voor dit doel ongeveer 1.500 toegangscontrolelezers geïnstalleerd. Deze lezers zijn individueel geconfigureerd voor Fraport AG en de speciale behoeften van de meer dan 81.000 medewerkers op de luchthaven uit 70 landen.
Tijdregistratie voor meer dan 20.000 medewerkers
Er moet rekening worden gehouden met een groot aantal verschillende werktijdmodellen. De werktijden van de meer dan 20.000 medewerkers van Fraport AG worden elektronisch geregistreerd, geëvalueerd en gelogd. De werktijden worden geboekt op de terminals. Via een SAP-interface worden de geregistreerde tijden naar SAP overgedragen voor de loonadministratie en de personeelsplanning en geëvalueerd.
Poorttoegangsysteem van primion
Alle processen aan de gate worden gecontroleerd via de flightplan-controlled gate management terminal (GMT), waarbij rekening wordt gehouden met wettelijke vereisten zoals het Schengenakkoord. Het voor Fraport AG ontwikkelde poorttoegangsysteem (GAS) wordt nu gebruikt voor het beheer van het merendeel van de 170 poorten.
Alle processen worden gecontroleerd in het primion hazard management systeem psm2200. In psm2200 worden alle componenten zoals toegangscontrolelezers, GMT en serverdiensten, evenals interfaces met systemen van derden, ook in realtime bewaakt.
In 2016 werden al 46.000 vluchten afgehandeld via het gate-toegangssysteem van primion en de trend is stijgend, aangezien er geleidelijk aan meer gates worden toegevoegd aan de uitrol.
Lees de volledige case (ENG).